فقہ شافعی سوال نمبر – 0100
سوال:نمبر/ 0100
کیا صرف شک کی بنیاد پر فرض غسل کرسکتے ہیں ؟
جواب: حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا سے روایت ہے کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم سے اس شخص کے بارے میں پوچھا گیا جسے احتلام کا یاد نہیں تھا لیکن کپڑے پر کچھ تری تھی تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا کہ وہ غسل کرے.اور دوسرے ایک شخص جسے احتلام کا یاد تھا لیکن بطور علامت کپڑے پر گیلاپن نہیں تھا تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا کہ اس پر غسل ضروری نہیں۔ (سنن ابو داود :236)
اس حدیث سے فقہاء نے استدلال کیا ہے کہ شک کی وجہ سے غسل واجب نہ ہوگا جب تک کہ غسل کے وجوب کا یقین نہ ہوجائے مثلا…احتلام کی وجہ سے کپڑے پر منی کے آثار ہوں، سوکر اٹھنے کے بعد کپڑوں پر کچھ نشانات پائے گئے اور وہ نشانات یقینی طور پر منی کے ہی ہیں تو اس پر غسل واجب ہوگا. اگر وہ نشانات ودی یا مذی دونوں میں سے ایک کے ہونے کا یقین یا اِحتمال ہو تو غسل واجب نہیں۔
اگر یقین ہے کہ منی یا وذی بھی نہیں ہیں توغسل واجب نہ ہوگا.( رواه البخاري 282 المغني 1/269)
قال الإمام الخطيب الشربيني رحمه الله:
فَإنْ احْتَمَلَ كَوْنَ الخارِجِ مَنِيًّا أوْ غَيْرَهُ كَوَدْيٍ أوْ مَذْيٍ تُخَيِّرَ بَيْنَهُما عَلى المُعْتَمَدِ، فَإنْ جَعَلَهُ مَنِيًّا اغْتَسَلَ أوْ غَيْرَهُ تَوَضَّأ وغَسَلَ ما أصابَهُ؛ لِأنَّهُ إذا أتى بِمُقْتَضى أحَدِهِما بَرِئَ مِنهُ يَقِينًا، والأصْلُ بَراءَتُهُ مِن الآخَرِ، ولا مُعارِضَ لَهُ،
مغني المحتاج(١٢٣/١)
Question No/100
Can fardh ghusl be taken on the basis of doubt?
Ans; Hazrat Aisha R.A narrated that the messenger of Allah(sallallahu alaihi wasallam) was asked about a person who found wetness on his cloths or body but did not remember the sexual dream..He replied;He should take a bath(ghusl)..He was asked about a person who remembered that he had a sexual dream but did not find wetness on his clothes or body.. He replied: Bath(ghusl) is not necessary for him.. (Al bukhari 282)
Fuqaha based thier opinion from this hadees that ghusl does not become compulsory(wajib)on the basis of doubt unless the compulsion of ghusl is assured..
for example; If there is some indications of semen(mani) on clothes due to ehtilam or if one sees traces on clothes after waking up from sleep and the traces are surely to be semen only then the bath will be compulsory on him..If one is assured that those traces are either wadi or pre seminal fluid(mazi) then bath will not be compulsory on him..
If he is sure that those traces are neither semen(mani) nor wadi then bath will not be compulsory on him…