سوال نمبر/ 0261 قربانی كے گوشت کی تقسیم میں گوشت کے تین حصہ کئے جاتے ہیں شرعا اس کی کیا حقیقت ہے؟
جواب :۔الله تعالی كا ارشاد ہے
"والبدن جعلنها لكم من شعائر الله لكم فيها خير فاذكروا اسم الله عليها صواف فإذا وجبت جنوبها فكلوا منها و أطعموا القانع والمعتر”
(سورة الحج ٣٦)
قربانی کے اونٹ کو ہم نے اللہ تعالی کی نشانیاں مقرر کی ہیں ان میں تمہارے لئے نفع ہے. انھیں کھڑا کر کےان پر اللہ کا نام لے لواور جب ان کے پہلو زمین پر لگ جائیں یعنی سارا خون نکل جاے اور بے روح ہو کر زمین پر گر جائیں تو انھیں کاٹنا شروع کردو اسے خود بھی کھاو، سوال کرنےاور بغیر سوال کرنے والے کوبھی کھلاو) نبي كريم صلي الله عليه و سلم نے فرمايا: قربانی كا گوشت كهاؤ، كهلاؤ، ذخيره كرو اور صدقہ كرو (مسلم ٥١٠٣-٥١٠٨)
اس آيت اور حديث سے علماء نے استدلال كيا كہ قربانی كے گوشت كے تين حصے كئے جائينگے، ايک اپنے لئے، دوسرا ملاقاتيوں كے لئےاور رشتداروں كی لئےاور تيسرا مانگنے والوں اور ضرورت مند افراد كے لئے۔
امام شيرازي فرماتے ہے ياكل الثلث و يهدي الثلث ويتصدق بالثلث ۔ (المهذب مع المجموع ٣٠٦\٨)
گوشت كے تقسيم كا مذكوره طریقہ معروف و مشهور ہے، البتہ افضل يہ ہے كہ كچھ گوشت اپنے لئے ركھ كر مكمل گوشت صدقہ كرے۔
(مغني المحتاج ١٧٦\٦)
كچھ گوشت صدقه كئے بغير مكمل گوشت كو خود كهانا درست نہیں بلكہ كچھ نه كچھ گوشت صدقه كرنا واجب ہے.
Question no/ 0261
The meat of qurbani are distributed into 3 parts.,What is its evidence according to shariah?
Ans:”And the camels and cattle We have appointed for you as among the symbols of Allah ; for you therein is good. So mention the name of Allah upon them when lined up [for sacrifice]; and when they are [lifeless] on their sides, then eat from them and feed the needy and the beggar. Thus have We subjected them to you that you may be grateful.”
The Prophet sallallahu alaihi wasallam said; Eat,feed and store the meat of sacrifice and also give sadaqah.. (muslim: 5108-5103)
According to this hadees and verse,jurist (fuqaha) said that the meat of sacrifice must be distributed into three parts.. one for self,second for the relatives and neighbours and the third one is for the beggar and for the needy…
This method of meat distribution is most common therefore the best way is to keep some meat for self and distribute the rest meat as sadaqah.. {Mugni al mohtaj (6/176)}
It is not acceptable for one to eat all the meat without giving sadaqah ,to give some meat as sadaqah is obligatory..
سوال نمبر/ 0262 اگر اللہ نے کسی شخص کو مالی وسعت دی ہے جس سے وہ سات لوگو ں کی طرف سے سات بکرے ذبح کرسکتا ہے اس کے باوجود وہ بڑے جانور پر قربانی کرتا ہے تو شریعت میں اس کا یہ عمل کیا معنی رکھتا ہے؟
جواب:۔اگر اللہ تعالی نےکسی شخص کو مالی وسعت دی ہے جس سے وہ سات لوگوں کی طرف سے سات بکرے ذبح کرسکتا ہو تو وہ سات لوگوں کی طرف سے ایک بڑا جانور قربانی کر سکتا ہے ۔البتہ افضل یہ ہے کہ سات بکرے ذبح کرے. اس لئے کہ سات الگ الگ جانور ذبح کرنے کا ثواب زیادہ ہوگا۔
علامہ نووی رحمة الله عليه فرماتے ہیں۔
و سبع من الغنم أفضل من بدنة أو بقرة على أصح الوجهين. لكثرة إراقة الدم. (المجموع.29/8)
Question no/ 0262
If Allah blesses a person with wealth and the person is rich enough to perform the sacrifice of 7 goats on behalf of 7 individuals but rather he slaughters a large animal then what does the shariah say regarding this kind of sacrifice?
Ans: If Allah blesses a person with wealth and the person is rich enough to perform sacrifice of 7 goats on behalf of 7 people then it is permissible for him to slaughter a large animal on behalf of 7 people..Therefore slaughtering of 7 goats is considered to be afzal because the sawab for slaughtering 7 goats separately will be more..
سوال نمبر/ 0263 زيد نے قرباني كے لئے ايك جانور خريدليا تها، دس ذي الحجه كو عين ذبح كرنے سے كچھ پہلے رسی توڑ كر بهاگ گيا اور ايام تشريق كے بعد وه بیل زيد کے ہاتھ لگ گيا، اب چونكہ قرباني كا وقت ختم ہو چكا ہے اور زيد كے لئے اس بيل كو سنبهالنا بهی دشوار ہے تو ايسی صورت ميں اس بيل كو بيچنا جائز ہے؟ يا پھر كچھ اور حكم ہے؟
جواب:۔ اگر كسي شخص كا قربانی كا جانور بهاگ جائے اور ايام تشريق كے بعد مل جائے تو اس جانور كو ذبح كر کے اسكا گوشت قربانی کے مصارف میں خرچ کریں اور اگر وه قربانی كا متعين كيا ہوا جانور ہو تب بھی يہی حكم ہے اور يہ قضاء شمار ہوگا اور اس کے لئے آئنده برس تک اس جانور كو روكے ركهنا ضروری نہیں ہے ۔
Zaid bought an animal for sacrifice, just before sacrifice on the 10th of zilhijja the animal untied itself and ran away and was caught by zaid after ayyam e tashreeq.. now since the period of sacrifice had ended and it was becoming difficult for zaid to handle the buffallo.. In this situation can he sell his buffallo? or is there any other ruling regarding this?
Ans; If anyone wants to sacrifice an animal and his animal runs away from him and he gets his animal back after ayyam e tashreeq then he must sacrifice that animal and distribute its meat..If the animal is determined for sacrifice then also the rulings will be the same and this will be considered as qaza.. It is not necessary for him to delay the sacrifice of that animal untill the upcoming year..
سوال نمبر/ 0265 اگر كسی جانور كے دانت گر گئے ہوں تو اس جانور پر قرباني كرنا صحيح ہے يا نہیں؟
جواب:۔ اگر کسی جانور كے بعض دانت گر گئے ہو ں تو اس كی قربانی جائز ہے، اس لئے كہ عام طور پر اس صورت میں گوشت میں نقص كا انديشہ كم رہتا ہے اور اگر تمام كے تمام دانت گر گئے ہو ں اور وه كسی بيماری كے وجہ سے ہو جس سے اس جانور كے اندر کوئی نقص واقع ہوا ہو تو پهر اس جانور کی قربانی درست نہیں ہوگی ، ورنہ یعنی گوشت میں نقص نہ ہوتو کوئی حرج نہیں اور يہی بات بہتر اور احسن ہے
Is it permissible to slaughter an animal whose teeth have fallen off?
Ans; It is permissible to slaughter the animal if some of the teeth have fallen off because the probability of defects in the meat is less.. If all the teeth have fallen off due to some disease causing defect to the meat then slaughtering of that animal is not acceptable.. If there is no defect in the meat then it is better and good..
فقہ شافعی سوال نمبر/ 0266 عرفہ كے دن بكرا صدقہ كرنے كا كيا حكم ہے، حديث میں اس كي کوئی فضيلت وارد ہے يا نہیں؟
جواب :۔ حضرت ابن عباس رضي الله عنهما سے مروي ہے كہ رسول الله صلي الله عليه و سلم نے ارشاد فرمايا: کوئی بھی عمل افضل نہیں ہے(ذي الحجه) كے دس ايام میں عمل كرنے سے. صحيح البخاري:٩٦٩
اس حديث میں دس دن سے مراد ذي الحجه كے دس دن مراد ہے اور اس حديث کی بناء پر فقهاء نے يہ بات لكهی ہے كہ ذي الحجه كے دس دنوں میں عمل خير ميں كثرت ہونی چاہیے، لہذا اگر كوئی شخص دیگر نیک کاموں کی طرح عرفہ كے دن اپنی طرف سے يا اپنے گهر والوں كی طرف سے بكرا صدقہ كرنا چاہتا ہے تو وه صدقہ كر سكتا ہے. واضح رہے کہ عرفہ کے دن بکرا صدقہ کرنے کی تخصیص ثابت نہیں ہے. اگر کوئی شخص بکرا دینے کے بجائے اس قیمت میں عید کا ضروی سامان فقراء ومساکین کو دے تو یہ شخص بھی اسی طرح ماجور ہوگا.
حافظ عسقلاني فرماتے ہیں: فظهر أن المراد بالأيام في حديث الباب أيام عشر ذي الحجة. فتح الباری:٥٢٤\٣
قال الإمام الرملي: صدقة التطوع سنة….. وفي رمضان……… ويليه فيما يظهر عشر ذي الحجة نهاية المحتاج:١٧١\٦
قال الشيخ الزحيلي الاستكثار من عمل الخير في يوم عرفة وسائر أيام ذي الحجة. موسوعة الفقه الإسلامي:٢٢٦\٣
Fiqhe Shafi Question No/0226 What is the ruling regarding giving goat as sadqa on the day of arafah? Is there any significance mentioned in hadees?
Ans; Hazrat Ibn Abbas R.A narrated that the Prophet sallallahu alaihi wasallam said:”No good deeds done on other days are superior to those done on these( first 10 days of zilhijja)..(Sahih Bukhari:969)
According to this hadees, the ten days refers to the first ten days of zilhijja and jurists (fuqaha) based their opinion upon this hadees that in these 10 days more and more good deeds should be done.. Therefore just like the other good deeds, If anyone gives goat as sadqa on behalf of him or on behalf of his family then it is acceptable..It should be clear that giving goat as saqda on the day of Arafah particularly is not evidenced..
According to this hadees, the ten days refers to the first ten days of zilhijja and jurists(fuqaha) based their opinion upon this hadees that in these 10 days more and more good deeds should be done.. Therefore If anyone gives goat as sadqa on behalf of him or on behalf of his family then it is acceptable..
سوال نمبر/ 0267 ذی الحجہ کے مہینے میں ایام بیض یعنی ہر مہینے کے 13/14/15کو روزہ رکھنے کا کیا حکم ہے؟
جواب:۔ حضرت ابو ذر رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ ہمیں رسول الله صلی زا الله علیہ وسلم نے حکم دیا کے تین دن یعنی تیرہ چودہ پندرہ کو روزے رکھے. (أخرجه النسائ.2425 )
حضرت ابو ہریرہ رضی اللّٰہ عنہ فرماتے ہیں کہ نبی کریم صلی الله علیہ وسلم نے چھ دنوں کے روزے رکھنے سے منع فرمایا.
یوم الفطر (عیدالفطر کے دن) یوم النحر ایام تشریق، یوم الشک ( الدارقطنى 157/2)
مذکورہ پہلی حدیث کے تحت ہر ماہ ایام بیض کے روزے رکھنا مستحب ہے، مگر چونکہ ماہ ذی الحجہ میں ایام بیض کی ابتداء ایام تشریق کی تیرہ تاریخ سے ہوتی ہے اور دوسری حدیث میں ایام تشریق میں روزہ رکھنے کی ممانعت وارد ہوئی ہے لہذا تیرہ تاریخ کا روزہ رکھنا حرام ہے اس کے بجائے سولہ تاریخ کو روزہ رکھا جائے۔ (نهاية المحتاج.174/3 )
Question no/ 0267
What does the shariah say regarding fasting on 13th,14th and 15th ( Ayyam e baiz) in the month of zilhijja?
Ans; Hazrat Abuzar R.A narrated that Prophet sallallahu alaihi wasallam commanded us to fast on 3 days i.e on 13th,14th and 15th.. (Nasa’ee:2425)
Hazrat Abu huraira R.A narrated that the Prophet sallallahu alaihi wasallam prohibitted fasting of 6 days i.e youm ul fitr,youm al nahr, ayyam e tashreeq ,youm ul shak(The day of doubt:whether it was shaban or Ramadan) (Daar qutni:157/2)
On the basis of first hadees it is clear that fasting of 13th ,14th and 15th of every month is mustahab.. Whereas the first day of ayyam e baiz of zilhijja is 13th of ayyam e tashreeq… As it is mentioned in second hadees that fasting during ayyame tashreeq is prohibitted so fasting on 13th is haram..Instead it is suggested to fast on 16th.. (Nihayatul Mohtaj:174/3)
فقہ شافعی سوال نمبر/ 0268
يوم النحر كے بعد ايام تشريق كی تعداد كتنی ہے، اور قربانی کب تک كر سكتے ہیں ؟
جواب:۔ اللہ تعالی کا ارشاد ہے “واذكروا الله في أيام معدودات سورة البقرة:٢٠٣
كی تفسير میں علامہ ابن كثير مكی رحمہ الله نے حضرت ابن عباس كا قول نقل كيا ہے كہ ايام معدودات سے ايام تشريق مراد ہیں- الأيام المعدودات أيام التشريق أربعة أيام يوم النحر و ثلاثة بعده (تفسير إبن كثير ٢٢٠\١) فقہائے شوافع نے استدلال كيا كہ قربانی كا وقت کل چار 4/ دن ہیں، یوم النحر یعنی عید کا پہلا دن 10/ذی الحجة اور ايام تشريق كے تین دن یعنی 11/12/13/ ذی الحجة کے دن سورج غروب ہونے تک وقت رہتا ہے ۔
مذهب الشافعية و جمهور الصحابة و التابعين والفقهاء أنها أربعة أيام من يوم النحر إلي آخر أيام التشريق الثلاثة في تغيب شمسه۔ (البيان:٣٢٩\٤)
Question no/ 0268
How many days are of ayyam e tashreeq after yaum al nahr( The day of sacrifice)? and till when the sacrifice can be done?
Ans; Allah ta’ala says in quran; "Wazkurullaha fee ayyamim ma’doodaat”{1} (surah baqarah 203)
The scholar Ibn kaseer Makki rehmatullah Alaihi recorded the narration of Ibn e abbas that ayyam e ma’doodat refers to ayyam e tashreeq( The days of tashreeq)
According to the Shaafi jurists(fuqaha), the days of sacrifice are four.. Yaum al nahar i.e the first day of Eid is 10th of zilhijja and the 3 days of tashreeq are 11th,12th and 13th of zilhijja till the sunset of third day
سوال نمبر/ 0269 اگرکوئی شخص تبلیغی جماعت میں چار ماہ یا ایک سال کے لیے نکلا ہو اور اکثر و بیش تر کسی مقام پر دو یا تین دن یا چار دن قیام کرتا ہوتو ایسے شخص کے لے قصر و جمع کا کیا حکم ہے؟
جواب: اگرجماعت کسی جگہ اقامت کی نیت کرلے یاپہلے ہی سے چار دن اقامت کی نیت کے^ ساتھ رک جائے تو اسے قصر و جمع کی اجازت نہیں ہوگی. لیکن اگر دو دن یا تین یا اس سے زیادہ مگر چار دن سے کم کی نیت سے رک جائے تو اس صورت میں قصر و جمع کی اجازت ہے، لیکن چوں کہ تبلیغی جماعت عام طور پر مساجد میں قیام کرتی ہے، اور جماعت کے ساتھ نماز ادا کرتی ہے،اس لیے دوران اقامت قصرو جمع کے بجاے اتمام اور ہر نماز کو اس کے وقت میں پڑھنا بہتر ہے.
ولونوی اقامۃ اربعۃ ایام انقطع سفرہ بوصولہ ….والسنۃ بینت ان مادون الاربع لایقطع السفر… فالترخص فی الثلاثۃ یدل علی بقاء حکم السفر بخلاف الاربعۃ (مغنی المحتاج:1/453)۔
Question no/ 0269
If a person goes for tableegi jamaat for 4 months or for a year and if he usually stays at some place either for 2 ,3 or 4 days then for such a person what does the shariah say regarding qasr and jama?
Ans; If the jamaat makes niyyah of stay at some place or before itself makes the intention to stay at some place for 4 days then qasr and jama will not be permissible for him but if he stays with the niyyah of 2 or 3 days stay or less than 4 days of stay then in such condition qasr and jama is permissible for him..
But usually tableegi jamaat stays at mosques and prays salah along with jamaat so during the stay it is better to pray each salah at its time instead of qasr and jama..
فقہ شافعی سوال نمبر/ 0270 اگر کسی شخص کو ہدیہ میں قربانی کا گوشت مل جائے یا صدقہ میں دیا جائے تو اسکا بیچنا کیسا ہے؟
جواب :- قربانی کا گوشت اصلا نہیں بیچنا چاہیے ہاں فقراء اور مساکین کے لیے صدقہ میں ملا ہوا قربانی کا گوشت بیچنا جائز ہے، البتہ مالدار یا خوشحال کے لیے ہدیہ میں آیا ہوا قربانی کا گوشت بیچنا صحیح نہیں ہے۔
(لَا تَمْلِيكُهُمْ) مِنْهَا شَيْئًا، فَلَا يَجُوزُ بَلْ يُرْسَلُ إلَيْهِمْ عَلَى سَبِيلِ الْهَدِيَّةِ وَلَا يَتَصَرَّفُوا فِيهِ بِالْبَيْعِ وَغَيْرِهِ، وَاسْتَثْنَى الْبُلْقِينِيُّ أُضْحِيَّةَ الْإِمَامِ مِنْ بَيْتِ الْمَالِ فَيَمْلِكُ الْأَغْنِيَاءُ مَا يُعْطِيهِمْ مِنْهَا. أَمَّا الْفُقَرَاءُ فَيَجُوزُ تَمْلِيكُهُمْ مِنْهَا وَيَتَصَرَّفُونَ فِيمَا مَلَكُوهُ بِالْبَيْعِ وَغَيْرِهِ. (مغني المحتاج235/1) ويهدي ثلثها لأصحابه وجيرانه وإن كانوا أغنياء. إلا أنّ ما يعطي للغني منها ما يكون على سبيل الهدية للأكل، فليس لهم أن يبيعوها، وما يعطي للفقير يكون على وجه التمليك، يأكلها أو يتصرف بها كما يشاء. (الفقه المنهجي)
Question no/ 0270
If a person gets the meat of qurbani as hadiya or if a person gets meat as sadqah then how about selling or buying this meat?
Ans; It is permissible for beggars or needy people to sell the meat of sacrifice which they received as sadqah..However,For the rich people or satisfied ones it is not acceptable to sell the meat of sacrifice which they had received as hadiya..